Regulamin ośrodka
1. W Ośrodku przyjmowane są̨ osoby, które wyrażają̨ zgodę na kontakt z pracownikami Ośrodka i respektują̨ niniejszy Regulamin. W przypadku rozpoczęcia psychoterapii: Terapeutę i Pacjenta obowiązuje niezależny „Kontrakt terapeutyczny”, którego zasady mogą modyfikować niniejszy regulamin. Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z Terapeutą i to on jest Stroną odpowiadająca formalnie za prowadzony proces psychoterapii, a nie Ośrodek.
2. Z pomocy psychoterapeutycznej mogą korzystać́ osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, wymagana jest obecność lub pisemna zgoda opiekuna prawnego. Osoby niepełnoletnie przyjmowane są̨ wyłącznie po konsultacji Terapeuty z rodzicami. Pomoc psychologiczna osób niepełnoletnich odbywa się̨ po uzyskaniu zgody od rodzica/ opiekuna prawnego.
3. Terapeuta może odmówić́ świadczenia usług osobom, które zgłaszają̨ żądania niemożliwe do zrealizowania lub szkodliwe dla siebie i/lub otoczenia. Dotyczy to również sytuacji, kiedy Terapeuta uznaje, że nie może rzetelnie świadczyć́ usług na rzecz danego Pacjenta (powody mogą̨ mieć́ charakter osobisty lub zawodowy), Terapeuta proponuje wówczas Pacjentowi innego Terapeutę lub kieruje do innego specjalisty. Pacjent może także wtedy skorzystać z bezpłatnej konsultacji online z szefową Ośrodka celem doboru innego Terapeuty.
4. Rozpoczęcie psychoterapii poprzedzają̨ konsultacje (zwykle od 1 do 3 spotkań́), które mają prowadzić́ do sformułowania problemów i celów do pracy psychoterapeutycznej.
5. Spotkania odbywają̨ się̨ raz w tygodniu, chyba, że Specjalista wspólnie z Pacjentem uzgodni, że potrzebna jest większa częstotliwość spotkań.
6. Sesja trwa 50 minut. Jeżeli Pacjent spóźnia się̨ na konsultację/sesję to nie zostaje ona przedłużona.
7. Koszt konsultacji/sesji jest zgodny z Cennikiem, a płatność dokonywana jest przed konsultacją/sesją
8. Płatności i nieobecności:
• w ciągu roku jest możliwość 5 nieodpłatnych nieobecności na sesjach
• umówioną wcześniej konsultację/sesję pacjent może odwołać nie ponosząc jej kosztu najpóźniej 7 dni przed umówionym terminem. Wszelkie konsultacje/sesje odwołane w czasie krótszym niż 7 dni przed umówionym terminem lub w liczbie przekraczającej możliwą nieobecność, podlegają opłacie zgodnie z cennikiem i powinny być uregulowane w ciągu 7 dni.
• aby odwołać wizytę należy skontaktować się mailowo bezpośrednio ze Specjalistą
• nieodwołanie wizyty i niepojawienie się na umówionej konsultacji/sesji traktowane jest jako przerwanie procesu psychoterapeutycznego, co skutkuje utratą gwarancji stałego terminu
• w przypadku nieobecności na 3 sesjach z rzędu, Pacjent ponosi ryzyko utraty gwarancji stałego terminu
9. Zakończenie procesu psychoterapeutycznego odbywa się tylko i wyłącznie w czasie konsultacji/sesji i jest omawiane osobiście ze Specjalistą. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że inna forma może być dla niego szkodliwa. Oznacza to, że pracownicy administracyjni Ośrodka nie będą prowadzili komunikacji w tej sprawie - niezależnie od formy. Wszelkie kontakty dotyczące trwającego procesu psychoterapeutycznego odbywają się wyłącznie z prowadzącym Terapeutą.
10. Zgodnie z etyką swojego zawodu i w trosce o wysoką jakość́ świadczonych usług wszyscy Terapeuci w poddają swoją pracę regularnym superwizjom.
11. Pracownicy administracyjni Ośrodka oraz Terapeuci zobowiązani są do zachowania tajemnicy w zakresie wszelkich informacji pochodzących od Pacjenta, a także samego faktu korzystania z pomocy, wobec osób trzecich. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta i osób trzecich i sytuacje określone prawem.
12. Terapeuci zobowiązani są do stosowania zasad Kodeksu Etyki Towarzystwa w jakim są zrzeszeni. Szczegółowe informacje znajdują się na indywidualnej podstronie Terapeuty
13. W stanach zagrożenia zdrowia i życia Pacjenta lub innych osób, pracownicy administracyjni Ośrodka i Terapeuci mają prawo zatrzymać Pacjenta w Ośrodku i wezwać służby ratownicze, co jest zgodne z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19.08.94 r.
14. Zaświadczenia o korzystaniu z usług Ośrodka wydawane są na życzenie Klientów, ale wyłącznie ze wskazaniem: od kiedy odbywają̨ się̨ spotkania i w jakiej częstotliwości oraz w przypadku, gdy odbyły się przynajmniej trzy konsultacje psychologiczne. Opinia sporządzana jest bezpośrednio przez Terapeutę. W przypadku sporządzania opinii Specjalista ma prawo sprawdzić zgodność podawanych danych osobowych z dowodem tożsamości.
15. Ośrodek nie prowadzi dokumentacji medycznej ani nie ma dostępu do informacji przekazywanych przez Pacjenta, treści wnoszonych podczas konsultacji ani przebiegu procesu psychoterapii. W związku z powyższym nie odpowiada za procesy psychoterapeutyczne prowadzone przez Terapeutów. Zgodnie z Kodeksem Etyki odpowiedzialność za podejmowane oddziaływania psychoterapeutyczne/psychologiczne spoczywa bezpośrednio na Terapeucie.
16. Polityka prywatności dotyczącą sposobu przechowywania i przetwarzania danych osobowych dostępna jest na stronie internetowej: www.osrodek-centrum.pl.
17. Właścicielem strony i administratorem danych jest: Ośrodek Centrum Karolina Jarmołowicz, z siedzibą Nowogrodzka 50/54, 00-695 Warszawa, PL, NIP:5372033079, Regon:14067536
Regulamin Przedpłat
1. Informujemy o konieczności dokonania przedpłaty rezerwacji wizyty do Specjalisty z obowiązkiem opłacenia przez system rezerwacji 100% ceny całkowitej usługi.
2. W przypadku rezerwacji telefonicznej, PACJENT zostanie poinformowany/a o konieczności dokonaniu przedpłaty i otrzyma link do płatności w wiadomości e-mail.
3. Czas dokonania przedpłaty to 24h od rezerwacji wizyty w innym wypadku termin będzie automatycznie anulowany.
4. Wpłacona przedpłata jest formą potwierdzenia rezerwacji danego terminu.
5. Przedpłata dokonana przy pomocy otrzymanego linka jest bezzwrotna w całości gdyż jest rekompensatą za zarezerwowany czas, który w przypadku dokonania rezerwacji zostanie niewykorzystany przez innego PACJENTA.
6. Informujemy, że w przypadku gdy Specjalista dysponuje innym pasującym terminem w danym tygodniu to wyrażamy zgodę na transfer kwoty wpłaconej przedpłaty na inny termin usługi. Należy zgłosić się do recepcji z zapytaniem o dostępność nie później niż 7 dni roboczych przed terminem zaplanowanej usługi.