Regulamin ośrodka

  1. W Ośrodku przyjmowane są̨ osoby, które wyrażają̨ zgodę na kontakt z pracownikami Ośrodka i respektują̨ niniejszy Regulamin. W przypadku rozpoczęcia psychoterapii: Specjalistę i Pacjenta obowiązuje kontrakt terapeutyczny, którego zasady mogą nieznacznie modyfikować niniejszy regulamin i są ustalane indywidualnie.
  2. Z pomocy psychoterapeutycznej mogą̨ korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób jej nieposiadających – wymagana jest obecność opiekuna prawnego lub jego pisemna zgoda. Osoby niepełnoletnie przyjmowane są̨ wyłącznie po konsultacji Specjalisty z rodzicami.
  3. Specjalista może odmówić świadczenia usług osobom, które zgłaszają̨ żądania niemożliwe do zrealizowania lub szkodliwe dla siebie i/lub otoczenia. Dotyczy to również sytuacji, kiedy Specjalista uznaje, że nie może rzetelnie świadczyć usług na rzecz danego Pacjenta (powody mogą̨ mieć charakter osobisty lub zawodowy). W takiej sytuacji Specjalista kieruje Pacjenta do innego specjalisty lub na bezpłatną konsultację online z szefową Ośrodka celem doboru Specjalisty.
  4. Rozpoczęcie procesu psychoterapii poprzedzają̨ zawsze konsultacje (zwykle od 1 do 3 spotkań), które mają prowadzić do sformułowania problemów i celów do pracy psychoterapeutycznej.
  5. Spotkania odbywają̨ się raz w tygodniu, chyba, że Specjalista wspólnie z Pacjentem uzgodni, że potrzebna jest większa częstotliwość spotkań.
  6. Konsultacja/sesja psychoterapeutyczna trwa 50 minut. W przypadku spóźnienia Pacjenta nie zostaje ona przedłużona.
  7. Koszt konsultacji/sesji jest zgodny z Cennikiem, a płatność dokonywana jest zawsze przed spotkaniem. Konsultacja/sesja nie odbędzie się w przypadku nieuregulowania płatności.
  8. Z uwagi na zapewnienie efektywności procesu psychoterapii oraz wysokiej jakości usług świadczonych przez Specjalistów, wszystkich Pacjentów, niezależnie od okoliczności, obowiązują poniższe warunki dotyczące płatności i ich nieobecności:
    • w ciągu roku istnieje możliwość 5-ciu nieodpłatnych nieobecności na sesjach
    • umówioną wcześniej konsultację/sesję Pacjent może odwołać nie ponosząc jej kosztu, najpóźniej 7 dni przed umówionym terminem. Wszelkie konsultacje/sesje odwołane w czasie krótszym niż 7 dni przed umówionym terminem lub przekraczające ww. liczbę, podlegają opłacie zgodnie z Cennikiem i powinny być uregulowane w ciągu 7 dni od daty umówionej konsultacji/sesji
    • aby odwołać wizytę należy: skontaktować się telefonicznie z recepcją Ośrodka i jednocześnie poinformować o tym fakcie Specjalistę
    • nieodwołanie wizyty i niepojawienie się na umówionej konsultacji/sesji traktowane jest jako przerwanie procesu psychoterapeutycznego, co skutkuje utratą gwarancji stałego terminu
    • w przypadku nieobecności Pacjenta na 3 sesjach z rzędu – niezależnie od przyczyny, Ośrodek nie gwarantuje utrzymania terminu i możliwości kontynuowania procesu u danego Specjalisty
  9. Zakończenie procesu psychoterapeutycznego odbywa się tylko i wyłącznie w czasie konsultacji/sesji i jest omawiane WYŁĄCZNIE OSOBIŚCIE ZE SPECJALISTĄ. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że inna forma może być dla niego szkodliwa, dlatego Ośrodek zastrzega, że niezależnie od okoliczności – ani Specjalista, ani pracownicy Ośrodka, nie będą prowadzili komunikacji w tej sprawie w żadnej innej formie, w szczególności: mailowo, telefonicznie, SMS-owo.
  10. Zgodnie z etyką swojego zawodu i w trosce o wysoką jakość świadczonych usług, wszyscy Specjaliści poddają swoją pracę regularnym superwizjom wyłącznie u renomowanych certyfikowanych superwizorów.
  11. Pracownicy Ośrodka oraz Specjaliści zobowiązani są do zachowania tajemnicy w zakresie wszelkich informacji pochodzących od Pacjenta, a także samego faktu korzystania z pomocy, wobec osób trzecich. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta i osób trzecich i sytuacje określone prawem.
  12. W stanach zagrożenia zdrowia i życia Pacjenta lub innych osób, pracownicy Ośrodka i Specjaliści mają prawo zatrzymać Pacjenta w Ośrodku i wezwać służby ratownicze, co jest zgodne z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19.08.94 r.
  13. Zaświadczenia o korzystaniu z usług Ośrodka wydawane są tylko na życzenie Pacjenta, ale wyłącznie ze wskazaniem: od kiedy odbywają̨ się spotkania i w jakiej częstotliwości oraz w przypadku, gdy odbyły się minimum trzy konsultacje. W takim przypadku Specjalista ma prawo sprawdzić zgodność podawanych danych osobowych z dowodem tożsamości Pacjenta.
  14. Polityka prywatności dotyczącą sposobu przechowywania i przetwarzania danych osobowych dostępna jest na stronie internetowej: www.osrodek-centrum.pl.
  15. Właścicielem strony i administratorem danych jest: Ośrodek Centrum Karolina Jarmołowicz, z siedzibą w Warszawie, 00-695, ul. Nowogrodzka 50/54, PL, NIP:5372033079, Regon:14067536. Skargi można kierować na adres: skargi@osrodek-centrum.pl